V rámci rekonštrukcie sa vybuduje nová lávka

8.10.2014 ingo
V rámci rekonštrukcie sa vybuduje nová lávka

Článok interpretoval dielo ako opravu, resp. renováciu lávky, čím vyvolal kritické reakcie verejnosti zamerané na vysokú cenu diela. Mesto Prievidza preto považuje za dôležité spresniť, že vzhľadom na havarijný stav lávky a rozsah poškodení, ktorý preukázal statický posudok, sa rekonštrukcia realizuje , vrátane ďalších súvisiacich prác. Tomu zodpovedá aj cena diela.

Predmetom zmluvy o dielo je rekonštrukcia existujúcej lávky cez rieku Nitra v rozsahu odstránenie existujúcej oceľovej lávky v plnom rozsahu v nadzemnej časti, taktiež odstránenie základových konštrukcií, prekládka existujúcich vedení a realizácia novej lávky. Nová lávka je staticky navrhnutá pre pohyb chodcov a cyklistov šírky 4,20 m. Lávka bude tvorená oceľovou nosnou priehradovou konštrukciou dvojicou okrajových priehradových väzníkov zabezpečujúcich hlavnú statickú funkciu s riešenými priečnymi podlahovými nosníkmi kotvenými (privarenými) k dolnému pásu priehradového väzníka. Pochôdzna časť je vytvorená z pororoštu. Zábradlie tvoria nosné priehradové väzníky, ktoré budú vyplnené ťahokovom. Celá konštrukcia lávky bude pozinkovaná.

Pre napojenie existujúcich peších komunikácií a navrhovaného cyklochodníka budú upravené aj miesta napojenia týchto komunikácií na novú lávku. Z tohto dôvodu budú vybudované z obidvoch strán na lávku nábehové komunikácie vrátane oporných konštrukcií vzhľadom na výškovú úroveň. Pri rekonštrukcii je potrebné upraviť aj koryto rieky Nitry v šírke 10 m.

Pred začatím realizácie stavebných prác realizátor zabezpečí vytýčenie inžinierskych sietí, vypracovanie a odsúhlasenie prenosného dopravného značenia. Lávka je projektovaná nielen pre peších, ale aj pre cyklistov, pretože bude súčasťou cyklistickej trasy, ktorá má byť čoskoro vybudovaná z eurofondov.

V cene za zhotovenie diela sú obsiahnuté náklady na realizáciu diela vrátane nákladov na vybudovanie, prevádzku, údržbu a vypratanie zariadenia staveniska, dopravné náklady, náklady na zabezpečenie dopravnej situácie, bezpečnostné opatrenia a náklady na záber verejného priestranstva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projektovú dokumentáciu spracoval Ing. Miroslav Svítok z Bojníc vrátane verejného osvetlenia, prekládky inžinierskych sietí, výrubu zelene a sadových úprav. Súčasťou projektovej dokumentácie bolo stanovenie predpokladanej ceny zákazky, ktorá bola uverejnená vo výzve na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania. Predpokladaná hodnota predmetu zákazky bola 109 600 eur bez DPH, čo je 131 520 s DPH.

Súťažné podklady si vyžiadalo spolu 10 záujemcov, do verejného obstarávania sa napokon zapojili štyria uchádzači, z ktorých bol jeden vylúčený. Na základe vyhodnotenia ponúk bola zmluva uzatvorená s firmou ZUS servis, s.r.o. zo Žiaru nad Hronom, ktorá dielo zrealizuje za 111 975,20 eur s DPH. V procese transparentného verejného obstarávania sa teda podarilo oproti predpokladanej hodnote ušetriť viac ako 19,5 tisíc eur. Cenu diela uhradia mestá Bojnice a Prievidza v polovičnom pomere na základe zmluvy o spolupráci.

V súčasnosti je lávka v nevyhovujúcom, havarijnom stave, čo preukázal znalecký statický posudok. Táto lávka pôvodne nebola vo vlastníctve miest Prievidza a Bojnice. Preto ani jedna zo samospráv nemohla investovať verejné financie do majetku, ktorý jej nepatril. K rekonštrukcii teda bolo možné pristúpiť až po majetkovom vysporiadaní. Poškodenie lávky bolo natoľko vážne, že statický posudok odporučil vybudovanie úplne novej lávky so zodpovedajúcimi technickými parametrami.

Ďalšie fotoreporty