Foto: BC Prievidza predstavuje nové dresy: symbol identity a spolupatričnosti
Basketbalový klub BC Prievidza vstupuje do novej sezóny vo veľkom štýle. Predstavujeme nové dresy, ktoré nie sú iba športovým oblečením, ale stávajú sa vizuálnym symbolom celej klubovej identity.
Autorsky za nimi stojí grafik a dizajnér Andrej Nemček, ktorý má k športu blízko už od detstva. „Keď mi prišlo zadanie na tvorbu dresov, neváhal som ani sekundu, keďže šport je moja srdcovka,“ hovorí Nemček.
Už od začiatku však nechcel pristupovať k práci len ako k návrhu samotných dresov. Vnímal ju ako komplexný proces budovania identity, podobne ako pri tvorbe vizuálnej komunikácie pre značky.
Nemček s klubom spolupracoval už v minulosti, od tvorby maskota až po vizuály na sociálne siete. Práve tam vznikol koncept, ktorý interne nazval „dotyk“. Jeho základom je štruktúra povrchu basketbalovej lopty, ktorá sa prirodzene pretavila aj do nových dresov a merchu.
„Všetko spolu vytvára jeden celok – logo, farebnú schému, typografiu i tento grafický prvok. Výsledkom je výrazná a zapamätateľná identita, ktorá má potenciál ďalšieho rozvíjania,“ vysvetľuje.

Spoluprácu s nadaným dizajnérom si pochvaľuje aj marketingový riaditeľ prievidzského klubu Vladimír Janček, ktorý vyzdvihuje jeho cit pre detail a pochopenie klubovej filozofie.
„Andrej Nemček patrí medzi najvýraznejších mladých dizajnérov. Pozná basketbalové prostredie a rozumie tomu, ako má značka klubu pôsobiť na fanúšikov aj partnerov. Jeho rukopis je moderný, čistý, no zároveň autentický. Presne zachytáva energiu a komunitu BC Prievidza,“ uviedol.
Nové dresy nadväzujú na jednotnú vizuálnu komunikáciu, ktorá presahuje hranice palubovky. Klub v nich využíva motív odtlačku lopty, ktorý sa stal prepojením loga, merchandisingu i všetkých grafických materiálov. Dresy tak nie sú izolovaným prvkom, ale základom ucelenej identity.
Podľa Jančeka predstavujú omnoho viac než len športový outfit: „Nové dresy sú vizuálnym symbolom novej éry klubu. Pre hráčov znamenajú hrdosť a identitu, pre fanúšikov spolupatričnosť. Slogan ‘We are Prievidza’ podčiarkuje, že klub je komunitou, kde sa každý cíti byť jej súčasťou.“
Moderný dizajn dresov sa navyše prenáša aj do lifestyle kolekcie, vďaka čomu si fanúšikovia môžu svoje farby hrdo obliecť nielen na zápas, ale aj do mesta. „Spolupráca s Andrejom a Zaraguzou je pre klub inšpiratívna. Dokáže preniesť príbeh klubu do vizuálu, ktorý funguje na palubovke aj mimo nej,” dodal marketingový riaditeľ BC Prievidza.

Pri príležitosti predstavenia dresov klub pripravil aj špeciálne video, ktoré nové dresy predstavuje v celej ich kráse.
Výsledok spolupráce s Cxncel Creative House prináša prepojenie histórie i budúcnosti prievidzského basketbalu, moderného vizuálu, energie hráčov a podpory partnerov, ktorí spolu tvoria basketbalové mesto. Je to prezentácia dresov, ktorú by mohli závidieť aj veľké športové značky.
Fanúšikovia premiérovo uvidia hráčov v nových dresoch už v stredu 17. septembra o 19:00, kedy Prievidza hostí na domácej palubovke české Olomoucko. Týmto duelom prievidzský tím uzatvorí program prípravných zápasov pred blížiacou sa kvalifikáciou Európskeho pohára FIBA. Dvojzápas s Cibonou Záhreb odštartuje slovenský klub 24. septembra v chorvátskom hlavnom meste, odveta je následne na programe v stredu 1. októbra v Prievidzi.




