Doležal: Pracovnú mobilitu z Prievidze do Nitry vyrieši železnica

12.6.2021
Doležal: Pracovnú mobilitu z Prievidze do Nitry vyrieši železnica

Môžem čestne prehlásiť, že v novom operačnom programe Slovensko je trať  Prievidza – Jelšovce vo vysokej priorite, prisľúbil Doležal.

Ministerstvo dopravy neplánuje výrazne prehodnotiť svoje plány s  výstavbou rýchlostnej cesty R8, ktorá má prepojiť mesto Nitra s regiónom  Hornej Nitry. Skonštatoval to minister dopravy Andrej Doležal na  stretnutí s predstaviteľmi Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK).

Ministerstvo nepočíta s výstavbou cesty v najbližších rokoch. Podľa  Doležala by však Hornonitriansky región s Nitrou mohla účinne prepojiť  aj železnica. „Odpoveďou na pracovnú mobilitu od Prievidze smerom k  Nitre je modernizácia železničnej trate. Iste, aj cestnú infraštruktúru  je potrebné dobudovať, ale môžem čestne prehlásiť, že v novom operačnom  programe Slovensko je trať Prievidza – Jelšovce vo vysokej priorite a  bude z tohto operačného programu zrealizovaná,“ prisľúbil Doležal.

Poslanci i predseda NSK Milan Belica napriek tomu chcú, aby sa približne  50-kilometrov dlhá R8 vybudovala čo najskôr. Podľa Belicu je nutné  odbremeniť súčasnú frekventovanú cestu, ktorá takmer po celom úseku  prechádza stredom obcí. „Vieme veľmi dobre, že Slovensko čaká  likvidácia baní na Hornej Nitre. Tam vznikne veľa nezamestnaných a v  Nitre závod Jaguar Land Rover potrebuje ľudí. My potrebujeme koridor  smerom na Hornú Nitru otvoriť. Lenže tam sú dediny bez prelúk, v rade za  sebou, akoby to bolo jedno mesto. Tu je ako soľ potrebná cesta, ktorá  by umožnila rýchlejší pohyb v tomto priestore. My by sme boli spokojní  aj s takým riešením, ktoré bude obchádzať obce, ktoré sú dnes zaťažené  splodinami a hlukom,“ skonštatoval predseda NSK.

Podľa Doležala výstavba samotnej rýchlostnej cesty R8 zostáva na  rovnakých pozíciách, aké dostala v pláne investícií. Zároveň ale  zástupcom samosprávy prisľúbil, že pri posudzovaní priorít a investícií  bude ministerstvo prihliadať viac na požiadavky z regiónov. „Dostal  som silnú výčitku aj od poslancov, aj od predsedu NSK, ktorí žiadajú  zapracovať do metodiky posudzovania investičných priorít regionálny  princíp, respektíve regionálnu férovosť. My sme prihliadali na dopravné  toky, príslušnosť koridoru k medzinárodným koridorom a na  socio-ekonomické parametre. Je pravda, že princíp regionálnej férovosti  sme nezohľadňovali, ale vždy som hovoril, že metodika je otvorená a som  pripravený na nej zapracovať,“ dodal Doležal.

Ďalšie správy