Foto: Pedagógovia Základnej umeleckej školy Ladislava Stančeka Prievidza sa rozhodli realizovať vzdelávanie umenia a umením na diaľku.

17.5.2020
Foto: Pedagógovia Základnej umeleckej školy Ladislava Stančeka Prievidza sa rozhodli realizovať vzdelávanie umenia a umením na diaľku.

Bežný pracovný deň naplnený pedagogickou
a umeleckou činnosťou s kolegami, žiakmi, rodičmi i verejnosťou nebol  možný. Tento stav sa však už po niekoľkých dňoch od novej a nečakanej  situácie začal meniť.

Pedagógovia Základnej umeleckej školy Ladislava Stančeka  Prievidza sa rozhodli realizovať vzdelávanie umenia a umením na diaľku.  Snažili sa rôznymi spôsobom nakontaktovať so žiakmi a ich rodičmi.  Využili pritom nielen telefónne kontakty, ale i mailové, prípadne rôzne  aplikácie ako Viber, Skype, Messenger, WhatsApp. Všetci si chvíľu  zvykali. Najmä pre hudobníkov je forma prenosu zvuku týmito technickými  prostriedkami veľmi komplikovaná a zvuk je skreslený. Napriek tomu sú  vďační, že aspoň týmto spôsobom môžu byť bližšie k žiakom.

Okrem individuálneho vyučovania hudobného odboru formou online hodín, či  zasielania zvukových a videonahrávok, sa realizuje i forma skupinových  videostretnutí, najmä cez Skype alebo Zoom. Žiaci literárno-dramatického  odboru týmto spôsobom napĺňajú hlavný cieľ byť spolu, tvoriť a rozvíjať  svoje komunikačné a kreatívne schopnosti.

I členovia speváckych zborov Liberi cantantes a prípravného zborčeka  Liberi cantantes minor sa pravidelne stretávajú a hľadajú adekvátne  možnosti spoločnej speváckej realizácie, nahrávajú kánony, či zlepšujú  svoje rytmické zručnosti rôznymi riekankami. Najmenší žiaci prípravnej  hudobnej výchovy mávajú online vyučovanie a veru, nie je núdza o dobrú  náladu i vtipné momenty. Najmä, keď technika urobí „svoje“.

Žiaci tanečného a výtvarného odboru dostávajú dištančné zadania formou  zverejňovania na web stránke školy, Facebooku a aj mailami. Vyučujúci  majú spätnú väzbu zabezpečenú posielaním hotových prác a rôznych  fotografií z realizácie umeleckých činností . K žiakom je pristupované  individuálne podľa ich potrieb a možností v danej situácii.

Rovnakým spôsobom je organizované i vyučovanie hudobnej náuky, kde je  cieľom udržať záujem o predmet a kontakt žiaka s predmetom a umením ako  takým, podporovať potrebu umelecky rásť a vzdelávať sa. Preto vyučujúce  zvolili formu motivačných úloh (prezentácie, hudobné hádanky, linky na  rôzne hudobné relácie a ukážky - youtube, tajničky, doplňovačky) a  pracovných listov, ktoré obsahujú rôzne pútavé úlohy. Úlohy nie sú  známkované, sú skôr možnosťou, ako sa zabaviť, tráviť čas inšpiratívne a  niečo nové hravou formou zistiť.

Pedagógovia školy všetkých odborov považujú za veľmi dôležité ostať v  kontakte so svojimi žiakmi. Cieľom výučby je zamerať sa na motiváciu vo  všetkých pedagogicko-umeleckých oblastiach, svoju pozornosť venovať  nielen výuke príslušného predmetu, ale najmä uplatňovať dôležitý  psychologický moment v samotnom dištančnom vzdelávaní – umenie lieči. S  umením spolu dokážeme zvládnuť náročné chvíle sociálnej izolácie určite  oveľa lepšie a príjemnejšie. Veľkú vďaku vyslovujú učitelia i vedenie  školy všetkým rodičom, bez ktorých by tento spôsob vzdelávania nebol  možný. Práve rodič je veľmi dôležitým ohnivkom reťaze vzdelávacieho  procesu pri všetkých žiakoch, najmä však tých najmenších, ktorí najviac  potrebujú pomoc.

Všetci pevne veria, že sa skoro stretnú už „naživo“, pretože pre každého  učiteľa je osobný kontakt so svojim žiakom veľmi dôležitý. Zvlášť práve  pri učení umením a k umeniu.

Ďalšie správy