Klub BC Prievidza v novembri podporil povedomie o mužskom zdraví

1.12.2025
Klub BC Prievidza v novembri podporil povedomie o mužskom zdraví

Basketbalový klub BC Prievidza po úspešnom Ružovom októbri pokračoval aj v novembri v podpore významných spoločenských tém.

Tento mesiac sa niesol v znamení Movembra, globálnej iniciatívy zameranej na povedomie o mužskom zdraví. Movember je venovaný najmä rakovine prostaty, rakovine semenníkov a duševnej pohode mužov.

Ako vznikol Movember

Hnutie Movember odštartovalo v roku 2003 v austrálskom Melbourne, kde dvaja priatelia Travis Garone a Luke Slattery pri pive prišli na nápad, ktorý mal pôvodne len zabaviť ich okolie. Rozhodli sa obnoviť „módny trend“ fúzov.

Nechali si narásť fúzy a chceli zistiť, či môže ísť o zábavný spôsob, ako upozorniť na vážne témy. Z nápadu neskôr vznikla globálna kampaň, ktorá sa dnes zapája do podpory výskumu, prevencie a zvyšovania povedomia o najčastejších mužských ochoreniach.

Názov Movember vznikol spojením slov MO (skratka pre moustache, teda fúzy) a VEMBER (november). Fúzy sa tak stali symbolom prevencie a otvorenosti. Do iniciatívy sa v súčasnosti zapájajú milióny mužov po celom svete, vrátane členov prievidzského klubu.

Prečo je Movember dôležitý

Na Slovensku sa každoročne diagnostikuje približne 3 000 prípadov rakoviny prostaty. Tento muž môže byť váš otec, brat, manžel či kamarát. Pár minút rozhovoru o prevencii môže mať doslova cenu života.

Rovnako závažné sú aj dáta o duševnom zdraví. Podľa štatistík NCZI si v roku 2024 na Slovensku vzalo život 467 ľudí, pričom až 84,6 percenta boli muži. Tento alarmujúci údaj ukazuje, že muži často svoje problémy skrývajú, nehovoria o nich a pomoc vyhľadávajú neskoro.

„Šport má schopnosť otvárať témy, ktoré by inak zostali nepovšimnuté. Ak chceme dosiahnuť zmenu, musíme o mužskom zdraví hovoriť nahlas. Aj preto sa ako klub snažíme podporovať prevenciu a posolstvá, ktoré môžu zachrániť životy. Mužské aj ženské zdravie si zaslúži veľkú pozornosť a sme hrdí na to, že sme sa v Prievidzi zapojili do oboch iniciatív,“ hovorí Vladimír Janček, marketingový riaditeľ BC Prievidza.

Hráči sa zapojili do výzvy

Do Movembra sa tento rok zapojili aj hráči BC Prievidza, konkrétne Marek Jašš, Dalibor Hlivák a Patrik Hričo, ktorí sa na začiatku mesiaca symbolicky oholili a nechali si fúzy rásť počas celého novembra.

Súčasťou kampane bol rovnako špeciálny Movembrový zápas, ktorý sa odohral v sobotu 15. novembra. Na tento duel nastúpil prievidzský tím v špeciálnej sade dresov s dizajnom fúzov.

Klub zároveň venoval priestor edukácii, prevencii a informáciám o mužskom zdraví, aby pripomenul fanúšikom, že aj šport môže byť silným nástrojom na podporu dobrých tém.

„Nie je to len o fúzoch. Mužské zdravie sa týka každého z nás a je dôležité o ňom hovoriť otvorene. Myslím si, že keď ide o zdravie, nemali by sme sa hanbiť a zanedbávať ho. Je to dôležité a mali by sme sa do toho zapojiť,“ uviedol počas rozhovoru kapitán mužstva Marek Jašš.

BC Prievidza pokračuje v šírení významných tém

Prievidzský klub tak nadviazal na svoje októbrové aktivity, keď sa zapojil do Ružového októbra a podporil ženské zdravie. BC Prievidza verí, že aj malé kroky môžu mať veľký dosah. Sila športu dokáže otvárať dôležité spoločenské témy mimo aj palubovky a môže mať veľký dosah.

Ďalšie správy

Follow on Google News Pridajte si Codnes.sk do svojho kanála správ Google.